vrijdag 18 april 2014

Floepje en het water

We maakten een schrijfwerkje. We schreven golven en maakten zo mooi, zuiver water voor Floepje.
Met Pompom speelden we een soort van pictionary. We leerden de letter "W" van water kennen. Eén vriendje mocht een woordje dat begon met de W tekenen, de andere vriendjes mochten raden.
Er waren ook moetjes en magjes deze week, onder andere puzzelen!
We leerden werken met de splitsdoos.
Een waterbak mocht niet ontbreken. De vriendjes kregen opdrachten via opdrachtkaarten die ze zelfstandig moesten uitvoeren.
Floepje heeft een leuke website met leerrijke spelletjes:  http://www.floepje.be/
De vijver van Eend was vuil en vies! We zochten een manier om het water proper te maken. Met zand, kiezelsteentjes en watten is het ons gelukt!
We leerden begrippen "vol" en "leeg" en rangschikten flessen van leeg naar vol en omgekeerd. Dit probeerden we ook op papier.
Tijdens onze schrijfdans maakten we zuiver water voor Floepje!
We tekenden Floepje na.
Samen zochten we naar oplossingen om het water proper te houden. Water is kostbaar, dus we moeten er zuinig mee omspringen.
- niet te veel zeep gebruiken
- kraantje dichtdraaien als je je tanden poetst en een bekertje gebruiken
- toilet slechts 1 keer doorspoelen
- kraantje altijd dichtdraaien na gebruik
- geen afval in de beken en rivieren gooien
- ....

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen